Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Orla zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy serwisu internetowego do komunikacji z mieszkańcami Gminy Orla.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Linki w serwisie otwierają się w tym samym oknie, jednak z uwagi na pewne ograniczenia systemowe mogą się zdarzyć sytuacje, w których będą się one otwierały w nowym oknie nie informując o tym użytkownika. Mogą się zdarzyć sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu: - cel linku nie jest odpowiednio określony, - załączniki nie posiadają informacji na temat wielkości i formatu pliku, - pewne grafiki nie zawierają tekstów alternatywnych oraz wersji tekstowej.
Treści nieobjęte przepisami
- mogą się zdarzyć sytuacje, że pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że: - pochodzą z różnych źródeł, - opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji, - posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji – np. skany dokumentów. Brak możliwości odczytu mapy przez osobę słabowidzącą.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z informacjami o samoocenie dostępności
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Udogodnienia
Zgodnie z obowiązującą od dnia 1 kwietnia 2012 roku ustawą o języku migowym i innych środkach komunikowania się osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z usług tłumacza, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w urzędzie, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem (planowaną wizyta w urzędzie), z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Część pracowników Urzędu Gminy Orla została przeszkolona na poziomie elementarnym ze znajomości polskiego języka migowego (PJM)
W tut. Urzędzie zgłoszenia można dokonać w jednej z następujących form:
• e-mail na adres :ugorla@orla.pl
• faxem na nr (085)730-57-81
• listownie (3 dni liczone od dnia otrzymania zawiadomienia przez Urząd)
• telefonicznie za pośrednictwem osoby trzeciej na nr (085)730-57-80
Opis dostosowań:
Wychodząc naprzeciw osobom słabosłyszącym Urząd Gminy Orla udostępnia przenośną pętlę indukcyjną.
Co to jest pętla indukcyjna?
Pętla indukcyjna stanowi skuteczne wsparcie dla osób korzystających z aparatów słuchowych oraz implantów ślimakowych, wspomagając rozumienie mowy, co jest szczególnie istotne w miejscach publicznych. Użytkownicy aparatów lub implantów mają często trudność z rozumieniem mowy, ponieważ urządzenia tego typu wzmacniają wszystkie dźwięki, również zakłócające mowę, takie jak m. in. różnego rodzaju szumy.
Działanie pętli indukcyjnej polega na wyciszeniu zbędnego tła, dzięki czemu mowa ludzka jest lepiej słyszana i rozumiana. Pętla indukcyjna, przekazuje wzmocniony i przetworzony sygnał bezprzewodowo (jako pole magnetyczne) wprost do aparatu lub implantu odbiorcy.
Jak korzystać z pętli indukcyjnej?
Stanowiska z pętlą indukcyjną są oznakowane są dedykowaną naklejką (znak) - przekreślone ucho z literą T na niebieskim tle. W celu skorzystania z pętli klient przełącza swój aparat na program T (posiada go większość dostępnych na rynku aparatów) oraz staje naprzeciwko oznakowanego urządzenia.
Do dyspozycji osób słabowidzących jest lupa do czytania, która posiada dodatkowo podświetlenie poprawiające komfort czytania.
Urząd wyposażony jest w krzesło ewakuacyjne, które pozwala bezpiecznie ewakuować osoby z ograniczoną zdolnością ruchu w przypadku wystąpienia zagrożenia.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Dariusz Piotrowski — mailowo d.piotrowski@orla.pl lub telefonicznie 85 7305796.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Nazwa organu odwoławczego: Rzecznik Praw Obywatelskich
Adres organu odwoławczego: al. Solidarności 77 00-090 Warszawa
Adres e-mail organu odwoławczego: biurorzecznika@brpo.gov.pl
Telefon organu odwoławczego: 800 676 676
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Aplikacja iPodlaskie służy do zgłaszania usterek w przestrzeni gminy. Zapewnia prostą dwustronną komunikację pomiędzy mieszkańcami a władzami lokalnymi. Dzięki iPodlaskie służby gminne mogą w szybki i dokładny sposób podjąć odpowiednie działania mające na celu rozwiązanie zgłoszonego problemu.
Aplikacja – bezpłatna aplikacja mobilna, w ramach której świadczone są usługi drogą elektroniczną na posiadanym przez Użytkownika Urządzeniu mobilnym. Aplikację można pobrać ze sklepu Google Play (dla systemu Android) oraz App Store (dla systemu iOS).
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy Orla, ul. Mickiewicza 5
-
Do budynku prowadzą 2 wejścia od ul. Mickiewicza
-
Z lewej strony znajduje się szyb windy którą można dojechać na każde piętro budynku.
-
Obok budynku wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
-
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.